Wednesday, December 20, 2006

Når andre betaler julepresangene


Statsminister Jens Stoltenberg (Ap) ble så rørt av historien til bombeofferet Mohammad El-Hajj Moussa (11) at han lovet å betale operasjonen.

Jeg tror heller at han lovet å ta av andre folks penger for å betale operasjonen. Det er lett å være gavmild når man gir bort andre folks penger.


- Jeg har aldri gjort noe slikt før. Men jeg hadde veldig lyst til å hjelpe denne gutten å gå igjen. Det gjorde inntrykk å høre hans historie. Det er mange ofre uten ansikt i Libanon. Han er et offer med ansikt, sier Stoltenberg.


Tydeligvis bedre med et barn som får et klasse a-tilbud enn at alle får noe. Lite sosialistisk, men bra pr for Stoltenberg hvor han avbildes med det lidende barnet han har fått ut av uføret med andre folks penger.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hmm imponert, jeg! JEg ser du er en ung herremann; -mye tyder på at du sannsnynligvis går i førsteklasse på Videregående; du har denne skråsikre, naive troen på at du har sett lyset, og forstår ikke at du kanskje bare ser overflate.
Jeg lurer på; ringte du Jens å spurte om han betaler denne operasjonen som privatperson/fra egen lomme eller ikke? Utover det avslører du både i denne posten og i andre at du helt ser bort fra enkeltmennesket; -Naturligvis er det bedre å hjelpe en person enn å la være fordi det er så mange andre du ikke kan hjelpe. Mener du seriøst at Jens (skattepenger eller ikke) heller skulle betalt 10.000,- (eller hva nå operasjonen kostet) til Redd Barna, fordi det er urettferdg hjelpe ett menneske? -For det ene mennesket betyr det ALT.. Jeg har lest gjennom av mange dine kverulanterier og lurer på om jeg skal gidde å kverulere på dine kverulanterier. Jeg gidder ikke få alle kommentarene fra brunskjortene rundt i det ganske land, så jeg velger å være anonym. Ser at du og Vampus, den mest oppskrytte bloggeren hittil, linker til hverandre. Jeg vet at vampus ikke er en 19-åring, men hun har denne samme naive narsistiske holdningen til egne observasjonsevner og høres også ut som en FpU-broiler uansett.

11:17 AM  
Blogger mediekritikk said...

Jeg er hverken 17 -- på godt og vondt, til tider så lengter jeg tilbake til ungdomstiden -- medlem av FrP(u) eller brunskjorte.

9:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men lur er du ikke. Det er herlig å lese alle de minimale poengene dine. Små språklige pirk og ymse vinklinger for å bidra til et mer balansert(!) mediebilde. Kan du kanskje skrive noe om Herr Hagens gjentatte forsøk på å påvirke pressefriheten her til lands? Hva syns du om det?

10:01 AM  

Post a Comment

<< Home