Wednesday, November 16, 2005

VG og nyansering

Fra VG

(VG Nett) USA har fengslet mer enn 83.000 utlendinger siden kampen mot terror begynte i 2001.


Helt tilfeldig valgt illustrasjonsbilde:



Det er flere mennesker enn det er plass til på Norges fire store fotballarenaer: Ullevaal, Lerkendal, Brann og Viking Stadion samtidig.

Det er ikke rart at det høres mange ut når man sammenligner tilskuerantallet i norsk eliteserie med antallet insatte USA har etter å ha invadert to land med tilsammen 55 millioner innbyggere pluss endel tilreisende terrorister.

6 Comments:

Blogger VamPus said...

REagerte også på illustrasjonene i forhold til de siste oppslagene om USA og tortur. Overgrepene i Abu Grahib har jo (til forskjell fra drittsekkene fra det tidligere regimet) blitt påtalt og straffet.

Og tro du meg - dette vil jeg måtte sitte og forklare i detalj de to neste månedene på fredagspilser, i lunsjer, møter etc.. Hater VG. Og Dagbla'. Aftenposten også.. *sukk*

8:06 AM  
Blogger mediekritikk said...

Du glemte å nevne Dagsavisen og Klassekampen. Jeg sitter annenhver morgen og lurer på hvorfor i all verden jeg betaler for makkverket Aftenpostenbudet dumper på dørmatten. Til mitt forsvar skal det sies at jeg får 40% studentrabatt og deler regningen med min samleier. Og frokosten nytes best med en avis.

11:50 AM  
Blogger VamPus said...

Din samleier? Riight...
:-)

12:39 AM  
Blogger Jarle Petterson said...

Har du overveid et navneskifte for bloggen, som fremstår mer politiserende enn mediekristiserende? Ja visst forstår jeg at politikk også kan være mediekritikk, men når utgangspunktet for mediekritikken er politisk, ekskluderer man seg selv fra muligheten for å kritisere på troverdig grunnlag.

Nevner kun.

2:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Har du overveid et navneskifte for bloggen, som fremstår mer politiserende enn mediekristiserende? "

Nei. Jeg har derimot planer om å refokusere en tanke.

3:42 AM  
Blogger Jarle Petterson said...

En god idé. Hell og lykke -- et tasera.

10:45 AM  

Post a Comment

<< Home