Friday, November 11, 2005

Halvorsen om arbeidsløshet

Fra VG tett på nett spørsmål nummer to.


Nå går arbeidsløsheten i tillegg ned og når vi sørger for at kommunene får flere penger til skole og omsorg blir det flere arbeidsplasser av det også.


Man skal altså fortsette trenden med å la det offentlige ese ut for å få ned arbeidsløsheten. At det er økonomisk galskap all den tid disse ansatte mottar penger fra det offentlige fremfor å generere de selv (aka privat næringsliv) ser ut til å gått hun hus forbi. Hvorfor ikke bare kjøre på med planøkonomi først som sist? Hverken Nord-Korea eller Cuba har arbeidsledighet. Håper at ikke Halvorsen får med seg Amerikanske tilstander sin post om sammenhengen mellom folks livskvalitet og størrelsen på offentlig sektor.

Jeg håper virkelig at spørsmålet Halvorsen svarte på er like bullshit som det oser av.

Når skal dere øke arbeidsledighetstrygden slik at vi fattige også får nyte godt av veksten i samfunnet vi hører så mye om. Det er ganske tungt når mine kamerater kjøper flatskjerm tv og sportsbiler, mens jeg har bare en vanlig tv og en gammel Ford Mondeo. Vi som ikke har jobb har også rett til å kunne ha gleden av å kjøpe nye ting.


Hvis det ikke er det kommer jeg til å få et akutt behov for hjertemedisin.


Bonus

Opptoyene ble utlost da to unge gutter, 15 og 17 ar gamle, trodde de ble jaget av politiet og i panikk lop rett inn i en dodsfelle: en transformatorstasjon ved jernbanen.


Med dødsfelle skulle man tro at guttene løp ut i et umerket minefelt, men neida - kategorien "dødsfelle" inkluderer også en transformatorstasjon med skilt med teksten "danger de la mort" og piggtrådgjerde rundt som guttene krabbet inn i.

Dæven, tett på nett greia til VG er jo en sareptas krukke av materiell til politikermobbing.



"ungdomssykiatrien"
"auf"
"Det er viktig med lese tester i barneskolen for å få avdekket lese-og skrive vansker tilig"
"offentlig gjøre"
"prøve dagen"
"Jeg har selv prøvd meg som student og de 6000 i mnd man får i lån og stipend."
"indeks regulere"
"den flotteste jobben til nå var som vasker på Svalbard"
"Det blir spennende å flytte til stor byen"



Alt fra Anna-Kristin Ljunggren (AP) som av alle ting skal fokusere på skolepolitikken. Uten å reflektere over at hun tydeligvis har skulket seg gjennom minimum 90% av alle norsktimene hun skulle ha vært tilstede i.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ihi :)

5:13 PM  
Blogger Jarle Petterson said...

Selv holder jeg meg med en blogg for mediekritikk, og én for andre betraktninger. Det blir ryddigere slik.

Anbefales.

4:08 AM  
Blogger Jarle Petterson said...

Huff, jeg glemte rent hva jeg var kommet for å si. Here goes:

”Dæven, tett på nett greia” – etterfulgt av irettesettelse av ”offentlig gjøre” og ”prøve dagen”… Den var vel litt drøy, vel?

Jeg har bokmerket Mediekritikk, i det håp å finne just det (noe jeg virkelig også håper å gjøre i fremtiden). Hold oppe det gode arbeidet.

6:02 AM  

Post a Comment

<< Home