Malplasserte illustrasjonsbilder III
Priskrig på snus
Kampen om snuserne hardner til i Sverige. En boks snus koster nå under halvparten.
Halvparten av hva?
Billigere og billigere.
Eh, det er ikke General som skal bli billigere, men en ny billigmodell.
Selskapet Swedish Match lanserer om kort tid en billigsnus til 12 kroner pakken
3 Comments:
En rimelig antakelse er at prisen er halvert (innenfor et rimelig tidsrom), men skal man først spikke (det manglende ordet er relativt innlysende), kunne de nok ha gjort seg umaken å presisere.
Å avbilde ikke-eksisterende produkter, er en evne jeg ikke engang tiltror Aftenpaften. Fravær av korrekt illustrasjon er med andre ord en voldsom lettelse.
Med megen agtelse et tasera.
VG greide det med hjelp av Aftonbladet.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110562
De verden… All honnør til VG (og dermed Aftonbladet, naturligvis) for gravingen – hvis hensikten med saken var å reklamere for produktet, vel å merke. Just det må jeg vedgå at jeg betviler.
Som illustrasjonsbilde fungerer en General-dåse godt som noen – som visuell støtte til selve fenomenet, altså at produsentene begynner å gi seg i kast med lavprisprodukter. Jeg mistenker at de folkehelse- og samfunnsøkonomiske implikasjonene stod øverst på den redaksjonelle prioriteringslisten. I alle fall hos Aftenposten.
Så kan man naturligvis innvende at avisen burde ha gjort seg større flid med å ”anonymisere” illustrasjonsbildet, så kritisk omtale av ett produkt ikke endte opp som reklame for et annet. Men det får kanskje være måte på anti-kommersialisme?
Post a Comment
<< Home